12 טיפים לעיצוב ותכנון חדרי רחצה מושלמים

12 טיפים לעיצוב ותכנון חדרי רחצה מושלמים

טיפ לשמירה על מראה נקייה תמיד – הקפיד על מרחק תליית מראה של 20 ס"מ לפחות מגובה הארון, ההפרדה תניב תחושה נקייה יותר מבלי שהמראה תתלכלך בכתמי מים.

רצפה כהה וקירות בהירים – יוצרים תחושה של חדר רחצה גדול יותר. העדיפו אריחי רצפה בעלי חספוס קל כדי למנוע החלקה. ארונות צפים הינם פתרון אידיאלי לניקיון קל ונוח יותר של כל שטח הרצפה.

הוספת צבעים נועזים לחדרי רחצה והשירותים. רצוי להוסיף צבע במקומות הניתנים לשינוי כמו כיור או גוף תאורה המוסיפים ייחודיות ורעננות לחלל בתהליך פשוט.

ברזים – הם מרכיב יקר וחשוב. כדי להימנע מהוצאה מיותרת וכדי שלא תדרשו להחליף אותם בתוך שנה, רצוי לרכוש ברזים מניקל ולא מפלסטיק או מכל חומר אחר. דבר חשוב נוסף הוא שיהיה להם צוואר ארוך. יש ברזים שמתחברים לקיר ויש שמתחברים למשטח, תלוי בהעדפה שלכם ובסגנון העיצובי של חדר הרחצה.

שימוש במראות מטשטש את המרחב המצומצם, מוסיף אור ותחושת גודל של החלל. הקפידו על חיפוי הקיר בחומרים העמידים בפני רטיבות בגובה שיגן על הקיר מפני המים המותזים עליו.

פס אורך דקורטיבי של חלוקי נחל או אבנים שונות משרה אווירת יצירתיות ויחודיות בעלות נמוכה. מומלץ מאוד לשלב עם צבעים בהירים וצבעי עץ טבעי…

ניצול חלל ליד האסלה. במקום שבו אי אפשר לשים דלת או מגרות, ניתן להוסיף יחידה פתוחה עם מדפים לצורך אחסון כגון מגבות נייר טואלט או כל דבר שצריך בהשיג יד.

הקפידו שהרווחים בין הכלים הסניטרים יהיה מספיק גדול. קחו בחשבון שרוחב אסלה הוא 40 ס"מ, פלוס רווח מינימלי של 40 ס"מ לרגליים. אם ארון הכיור צמוד לקיר אז רוחבו יהיה מינימום כ-80 ס"מ.

פתרון לחדר אמבטיה קטן, מקלחון שקוף שנוכל לראות את כל החדר ונקבל תחושה של מרחב גדול ופתוח יותר. אין לשים מקלחון אטום שיסגור על החלל..

אסלה תלויה – אל תוותרו עליה! היא חוסכת הרבה טרחה בניקיון וגם נראית טוב יותר. ניאגרה סמויה שומרת על ניקיון צורני ומאפשרת יצירת נישות מעניינות. ניתן להתשמש בסיפון מעוצב כשהוא נגלה לעין, בשירותי אורחים לדוגמא.

 

מומלץ לשלב במידה וניתן חומר טבעי כגון עץ המותאם לחדרים רטובים בגוונים טבעיים. גוון העץ הטבעי מוסיף תחושת חמימות ואינטימיות. כל ביקור במקלחת הופך לחוויה כפרית מיוחדת.

נישה לשמפו ולסבונים במקלחת – בשביל לייצר נישה צריך לבנות בקיר גומחה של 20 ס"מ. שימו לב שגודל הנישה יהיה מותאם לגודל האריחים שבחרתם לקיר.

בודק...